.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازديد نمايندگان ويژه سازمان ملل متحد از زندان گرگان
خانم "جكي ساتن" متخصص امور ارتباطات و اطلاعات دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران روز جمعه از زندان گرگان ديدن كرد. در اين بازديد دكتر " گلاره مستشاري " كارشناس ارشد كاهش تقاضاي دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل، دكتر "حميدرضا ستايش" مدير برنامه مشترك سازمان ملل در زمينه ايدز در ايران و چند تن از مسوولان خانم "ساتن" را ....

خانم "جكي ساتن" متخصص امور ارتباطات و اطلاعات دفتر منطقه‌اي يونسكو در تهران روز جمعه از زندان گرگان ديدن كرد.
در اين بازديد دكتر " گلاره مستشاري " كارشناس ارشد كاهش تقاضاي دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل، دكتر "حميدرضا ستايش" مدير برنامه مشترك سازمان ملل در زمينه ايدز در ايران و چند تن از مسوولان خانم "ساتن" را همراهي مي‌كردند.

مديركل زندان‌هاي استان گلستان پيش از بازديد اعضاي اين گروه از زندان در نشستي با اين آنها گفت: استان گلستان به دليل همجواري با استان‌هاي خراسان، سمنان، مازندران و تركمنستان در گلوگاه مواد مخدر قرار دارد.

"عباسعلي عرب" افزود: مددجويان زندان گرگان به محض ورود به زندان، طبقه‌بندي شده و مددجويان موادمخدر دربند جداگانه نگهداري مي‌شوند.

به گفته وي، مددجويان در بدو ورود واكسينه توام "مننژيت" و "كزاز" شده و افرادي كه نياز به مشاوره دارند و داراي بيماري‌هاي پرخطر مانند "ايدز"، "هپاتيت" و يا "سل" هستند به كلينيك مثلثي زندان هدايت شده و تحت مشاوره و درمان قرار مي‌گيرند.

عرب، آمار مددجويان واكسينه شده در سال گذشته را ? ???هزار و ? ????نفر اعلام كرد.

وي در خصوص نحوه اجراي طرح "نالتركسون" در زندان گفت: مددجويان معتاد به موادمخدر در زندان بطور داوطلب در طرح‌هاي درماني "نالتركسون" و "متادون درماني" شركت كرده و اعتياد خود را ترك مي‌كنند.

وي افزود: اجراي اين طرح كه نسبت به متادون زودتر شروع شده، بازده بسيار خوبي داشته، و پارسال ? ??هزار و ? ????نفر از مددجويان زندان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

عرب در خصوص اجراي طرح "اهداي سرنگ" به معتادان به منظور پيشگيري از بروز بيماري‌هاي پرخطر در بين مددجويان گفت: بنا بود اين طرح در زندان انجام شود، اما بعد از اجراي طرح "نالتركسون" و "متادون درماني" در زندان حتي يك عدد سرنگ جهت تزريق دربندها يافت نشده است.

مديركل زندان‌هاي استان گلستان افزود: داروهاي تجويز شده جهت ترك اعتياد معتادان در حضور مسوولان بهداشت و درمان زندان به مددجو خورانده مي‌شود.

وي در خصوص آموزش رسانه‌اي در زندان گفت: از طريق دوربين‌هاي ويدئويي مدار بسته و راديو گوشي در بندها، سالن انتظار ملاقات، آموزش‌هاي لازم به مددجويان و خانواده‌هاي آنان داده مي‌شود كه خود خانواده‌ها از اين امر استقبال كرده و بيش از ? ???درصد از آنان خواستار ادامه اين روند هستند.

وي با اشاره به بيشتر شدن زمان ملاقات‌ها در جهت آموزش بيشتر خانواده‌ها، خاطرنشان كرد: پارسال ? ???هزار و ? ????نفر از مددجويان و خانواده‌هايشان در اين زمينه آموزش ديده‌اند و بنا به اذعان مسوولان آموزش و پرورش گلستان در بين خانواده‌هاي مددجويان، دانش‌آموزاني هستند كه بعد از آموزش دراين مكان، در مدارس به همكلاسان خود آموزش مي‌دهند.

وي با اشاره به راه‌اندازي كلاس‌هاي فني و حرفه‌اي ويژه مددجويان و همچنين ارايه وام خود اشتغالي به مددجويان گفت: با اين كارها آمار برگشت مجدد مددجويان آزاد شده شركت‌كننده در اين كلاس‌ها و تحت پوشش به زير ? ??درصد رسيده است.

عرب گفت: انجمن حمايت از زندانيان نيز پارسال يك هزار و ? ????خانواده مددجو را تحت پوشش گرفته كه نقش بسزايي در كاهش جرايم داشته است.

مدير كل زندان‌هاي استان گلستان با اشاره به نقش سوادآموزي در جلوگيري از كاهش بزهكاري افراد گفت: پارسال با راه‌اندازي كلاس‌هاي نهضت سوادآموزي در زندان گرگان ? ???نفر از مددجويان در اين كلاس‌ها شركت كردند.

به گفته وي، همچنين با راه‌اندازي مجتمع آموزشي پويا زير نظر سازمان آموزش و پرورش در زندان گرگان، كلاس‌هاي دوره راهنمايي و متوسطه و مهارتهاي اساسي زندگي نيز در اين مجتمع زير نظر معلمان سازمان برپا شده است.

در ادامه اين نشست و بازديد، نمايندگان سازمان ملل متحد از بخش‌هاي مختلف بهداشت و درمان از جمله درمانگاه، آزمايشگاه، اتاق و كلاس‌هاي مشاوره و ترك اعتياد معتادان، كلينيك دندان پزشكي، اتاق راديولوژي و همچنين كلاس‌هاي فني و حرفه‌اي مشتمل بر قلمزني روي مس، گچ‌كاري، معرق‌كاري و لوله‌كشي بازديد كردند.

خانم "ساتن" در ادامه به بند مددجويان موادمخدر رفت و از نزديك به صورت اتاق به اتاق وضعيت آنان را مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.

در پايان اين بازديد دكتر "ستايش" گفت: از آنجاكه اقدامات انجام شده در سازمان زندان‌هاي ايران مورد توجه سازمان‌هاي بين‌المللي قرار گرفته، لذا به منظور آشنايي با فعاليت‌هاي زندان گرگان بسيار تمايل داشتيم تا از اين زندان در اين فرصت پيش آمده نيز بازديدي داشته باشيم.

وي با ابراز خرسندي از اين كه موارد جديد ويروس "ايدز" در زندان‌هاي گلستان به صفر رسيده است از آن به عنوان يك دستاورد ارزشمند در سازمان زندان‌ها ياد كرد و با اشاره به مددجويان به عنوان گروه‌هاي خاص در جامعه، خواستار توجه بيشتر مسوولان زندان‌ها و ديگر نهادهاي اجرايي به اين قشر آسيب‌پذير شد.

نمايندگان سازمان ملل با دعوت انجمن صنفي روزنامه‌نگاران استان گلستان و با همكاري سازمان بهزيستي استان جهت شركت در كارگاه آموزشي "رسانه‌ها، اعتياد و ايدز" و همچنين همايش "ارتباطات و توسعه پايدار" در گلستان حضور داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.